TÜRKİYE

Otonom sürüş

Geleceğe bakalım

Bundan on yıl sonra araba kullanmak nasıl bir şey olacak? Bu, Lutz Bürkle'nin belirli senaryoları araştırarak cevabını bulmaya çalıştığı bir soru. Vizyonu şöyle: trafik kazası olmayan bir gelecek.

Yolları kullanan en savunmasız grup yayalardır. 2014 yılında sadece Almanya'da 523 yaya ölmüştür. Lutz Bürkle'nin amacıysa bunu değiştirmek. Bürkle, yayalara çarpmayı %58 oranında önlemek için kaçma manevrası yapabilen bir yardım sistemi üzerinde çalışıyor.

Bürkle ve onun disiplinlerarası ekibi bu yeni sistemi test etmek için bir araştırma aracı geliştirdi. Önemli bileşenlerden biriyse bir stereo video kamera. Aracın ön camına monte edilen kamera aracın çevresinin 3D görüntüsünü sunuyor ve karşı yönden gelen trafiğin ve yoldaki engellerin yanı sıra yayaları algılıyor. Gövdedeki bir bilgisayar bilgileri inceliyor. Bir yaya aniden görüş alanına girdiğinde sistem kaçınmak için gidilmesi gereken yolun yanı sıra çarpışma olasılığını da hesaplıyor. Tüm bunlar saniyenin onda birinden fazla hızla ışık hızında gerçekleşiyor.

Bürkle şöyle açıklıyor: "Yayanın bir saniye içinde muhtemelen nerede olacağını tahmin etmek zorundayız." Ekip ağırlıklı olarak gerekli algoritmaların geliştirilmesi üzerinde çalışıyor. Bosch'un hala geliştirmeye çalıştığı çok yönlü yazılım uzmanlığı burada önemli bir rol oynuyor.

Renningen'de Bosch'un yeni araştırma kampüsünün parçası niteliğindeki bir test yolu sayesinde, Bürkle eş zamanlı olarak deneme çalışması yapmak amacıyla bilgisayarında geliştirdiği algoritmaları kullanabiliyor. Bosch araştırmacıları tarafından yapılan çalışmalar otomatik sürüşün geliştirilmesini sağlıyor. 2020 yılından itibaren Bosch teknolojisinin sabit sürücü kontrolüne ihtiyaç duymadan çok iyi otomatik otoyol sürüşüne imkan sağlaması bekleniyor.

"Siz direksiyonun arkasında gazetenizi okurken arabanızın kendi kendini sürebildiğini hayal edin. Üzerinde çalıştığımız şey işte bu."

 

- Lutz Bürkle

Teaser link icon

İLGİLİ Bağlantılar