TÜRKİYE

Güçlü

Geleceğin aküsü

Akü uzmanı Thorsten Ochs, elektromobilitenin çığır açan buluşu üzerinde çalışıyor. Renningen'de yeniden şarj etmeden daha uzun mesafe sürmeyi sağlayabilen ve aynı zamanda daha az maliyet sunan lityum iyon aküleri araştırıyor.

Bundan on yıl sonra dünya genelindeki tüm araçların yaklaşık yüzde 15'i elektrikli bir güç aktarım mekanizmasına sahip olacak. Ama hala bir sorun var; günümüzde elektrikli arabanın 230 kilogram ağırlığındaki aküsü şu anda yaklaşık sadece 18-30 kilowatt saat sağlamaktadır. Ochs şöyle diyor "Elektromobilitenin yaygın şekilde kabul görmesini sağlamak amacıyla, 50 kilowatt saatlik kullanılabilir enerji elde etmek için orta büyüklükte araçlara ihtiyaç var."
Ochs uluslararası bir ekiple daha da güçlü enerji depolama ortamı üzerinde çalışıyor. Amaç 190 kilogramda 50 kilowatt saat depolamak. Araştırmacılar aynı zamanda bir arabanın yeniden şarj olması için gereken süreyi önemli ölçüde kısaltmaya çalışıyor. Osch şöyle diyor: "Yeni akülerimiz 15 dakikadan az bir sürede % 75 oranında şarj edilebilmelidir."
Lityum akülere yönelik yenilikçi katı hücre alanındaki önemli uzmanlığın yanı sıra patentler de bu hedeflere ulaşmada önemli bir role sahip olacaktır. Ochs şöyle diyor: "Katı hücreler çığır açan bir teknoloji olabilir." Bugün 150 kilometrelik bir sürüş aralığına sahip kıyaslanabilir bir elektrikli araba, yeniden şarj edilmeden ve düşük maliyetle 300 kilometreden daha uzun seyahat edebilir.
Silikon Vadisi'nde başlangıç olarak Seeo Inc.'nin satın alınması sayesinde Bosch şu anda yenilikçi katı aküler üretme konusunda önemli ve pratik bir uzmanlık elde etti. Bu akülerin başka bir önemli avantajı var: bu aküler lityum iyon akülerde bulunan ve bazı durumlarda güvenlik riski oluşturabilecek sıvı elektrolitler olmadan üretilmektedir.

"Elektrikle hareketin çığır açan buluşunda önemli bir rol oynuyoruz"

 

- Thorsten Ochs

İLGİLİ Bağlantılar