Bosch inovasyonu, yakıt tüketimini %13'e kadar azaltıyor

Bosch’tan ‘su destekli’ benzinli enjeksiyon sistemi

  • Bosch, su destekli benzinli enjeksiyon sistemini sunan ilk ve tek tedarikçi oldu.
  • İlk kez BMW M4 GTS modelinde kullanılmaya başlayan sistem, yakıt tasarrufu sağlamasının yanı sıra motor gücünü de artırıyor.
 
 
 

02/01/2017 | Türkiye | Ürün Haberleri

Bosch’un dünyaya tanıttığı su destekli benzinli enjeksiyon sistemi hem yakıttan yüzde 13’e kadar tasarruf sağlıyor hem de motor gücünü artırabiliyor. Dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerinden biri olan BMW’nin kullanmaya başladığı teknoloji, özellikle üç ve dört silindirli küçük motorlarda, bir başka ifadeyle herhangi bir ortalama orta büyüklükteki otomobillerde ön plana çıkıyor.

Turboşarjlı motorlar için ekstra hız

Bosch’un yeni inovasyonu yakıt ekonomisi sağlamakla kalmıyor, otomobilleri daha da güçlü bir hale getirebiliyor. Su destekli benzinli enjeksiyon teknolojisi, turboşarjlı motorlarda fazladan güç sağlayabiliyor. Daha erken ateşleme açıları, motorun çok daha verimli bir şekilde kullanılabileceği ve hatta spor otomobillerde bile ek güç sağlanmasına dahi katkıda bulunabileceği anlamına geliyor.

Bu yenilikçi teknolojinin temeli, ‘motorun su kaynatmasına izin vermemek gerektiği’ gibi basit bir gerçeğe dayanıyor. Bunun meydana gelmesini önlemek için, bugünün yollarında mevcut olan neredeyse tüm benzinli motorlara fazladan yakıt enjekte edilir. Bu yakıt, motor bloğunun parçalarını soğutarak buharlaşır. Bosch mühendisleri su destekli benzinli enjeksiyon sisteminde bu fiziksel ilkeden yararlanıyor. Yakıt yanmadan önce, alım kanalına az miktarda su buğusu enjekte ediliyor ve suyun yüksek buharlaşma ısısı, etkin bir soğuma sağladığı anlamına geliyor. Bu sistem her yüz kilometre için sadece birkaç yüz mililitre suya ihtiyaç duyuyor, yani enjeksiyon sistemine sadece damıtılmış su veren küçük su deposunun en çok birkaç bin kilometrede bir yeniden doldurulması gerekiyor.

İlk örnek; BMW M4 GTS…

BMW M4 GTS, yenilikçi ve çığır açan su destekli benzinli enjeksiyon teknolojisini sunan ilk araç. Aracın turboşarjlı altı silindir motorunda, tam yük altında bile gelişmiş performans ve tüketim sunuyor.

Detaylı bilgi İçin:

Nuray Sağlam / Bosch Türkiye Kurumsal İletişim

0(216) 432 01 32 nuray.saglam@tr.bosch.com

Miray Koç / Ünite İletişim (212) 272 93 13

miray.koc@unite.com.tr; www.unite.com.tr

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri”, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında faaliyet gösteren beş ayrı şirketi kapsamaktadır. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, Nisan 2015 itibarıyla 14.672 çalışanı, 3,1 milyar avro cirosu ve 1,22 milyar avro’luk ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Türkiye Ar-Ge faaliyetlerini Bursa, Manisa, Tekirdağ’da yürütmektedir.

Daha fazla bilgi için:

www.facebook.com/BoschTurkey

twitter.com/BoschTurkey

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisidir. 31 Aralık 2015 itibarıyla yaklaşık olarak 375 bin çalışanı ile 70,6 milyar avro tutarında satış gerçekleştirmiştir. Bosch Grubu; Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Enerji ve Bina Teknolojileri ve Dayanıklı Tüketim Malları olmak üzere 4 ana sektörde faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 60’ın üzerinde ülkedeki 440’dan fazla bağlı bölgesel şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları da dahil edildiğinde, Bosch yaklaşık 150 ülkede temsil edilmekte, dünya çapındaki 118 lokasyonda 55.800 Bosch AR-GE çalışanı istihdam etmektedir. Bu dünya çapındaki gelişme; üretim ve satış ağı daha fazla büyüme için temel oluşturmaktadır. Bosch Grubu etkileyici ürün ve hizmetler tasarlayarak, hem inovatif hem de faydalı çözümler sunarak yaşam kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Böylelikle, şirket dünyanın her yerinde “yaşam için teknoloji” sunabilmektedir.

Şirket, Robert Bosch (1861-1942) tarafından ‘Hassas Makineler ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi’ olarak 1886 yılında Stuttgart’ta kurulmuştur. Robert Bosch GmbH’in özel mülkiyet yapısı, Bosch Grubu’nun girişimcilik özgürlüğünü güvence altına alırken, şirketin uzun dönemli planlar yapmasına ve geleceğinin korunmasına yönelik önemli yatırımlara girişmesini de mümkün kılmaktadır. Robert Bosch GmbH’in hisseli sermayesinin yüzde 92’si Robert Bosch Stiftung GmbH adlı vakfa aittir. Oy haklarının çoğunluğu ise Robert Bosch Industrietreuhand KG adlı endüstriyel oluşumun elindedir. Girişimcilik mülkiyet faaliyetleri ise vakıf tarafından yürütülmektedir. Kalan hisselere ise Bosch Ailesi ve Robert Bosch GmbH sahiptir.

Daha fazla bilgi için:

www.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse