Bu web sitesinin tam işlevselliği için çerezlere ihtiyaç duyulmaktadır. Lütfen çerezleri etkinleştirin ve tarayıcınızı yenileyin. Yenilendikten sonra, çerez yönetimi metin kutusu gösterilecektir.

Bu web sitesi, işlevsellik, yardım ve istatistik nedenleriyle çerezleri kullanmaktadır. Bu ayarı istediğiniz zaman "ayarları değiştir" i tıklayarak değiştirebilirsiniz. Bu çerezleri kullanmayı kabul ederseniz lütfen "Evet, Kabul ediyorum" düğmesine tıklayın. Gizlilik politikamız

Yoğuşma teknolojisinin mucidi Bosch Termoteknik, yoğuşma teknolojisi hakkında merak edilen soruları yanıtlıyor...

 
 
 

15/02/2017 | Türkiye | Kurumsal Haberler

Isıtma sektöründe, her geçen yıl gelişen teknolojinin sunduğu en iyi çözümlerden biri olan yoğuşmalı kombilerin pazar payı giderek artıyor. Konvansiyonel kombilerin yerini alan yoğuşmalı kombiler, ısıtma yaparken bacadaki buharın yoğuşmasını sağlayarak, elde ettiği enerjiyi ısıtma sistemine aktarıyor. Böylece klasik ısıtma cihazlarına göre iklim, işletme ve bina şartlarına bağlı olarak önemli oranda tasarruf sağlıyor.

1895’den bugüne kadar edindiği tecrübeler ışığında ‘yoğuşma teknolojisinin mucidi’ Bosch, kaliteden ödün vermeden tasarruflu ürünler sunuyor. Bosch yoğuşmalı kombilerde bulunan tam modülasyonlu fan, mekânın ısı ihtiyacına göre hızını otomatik olarak artırıyor ya da azaltıyor. Bu sayede yanma verimi ile birlikte cihaz verimi de artıyor.

Farklı tip yoğuşma teknolojileri ile ilgili merak edilen soruları Bosch Termoteknik uzmanları yanıtlıyor.

Yoğuşmalı kombilerin tasarımları fark yaratıyor

Isıtma cihazlarında yoğuşma teknolojisinden faydalanılırken farklı endüstriyel tasarımlar kullanılabilmektedir. Yoğuşma teknolojisinden yararlanabilmek için kullanılan yöntemlerden birisi kombinin yanma gövdesinin tamamının yoğuşmaya uygun olarak tasarlanmasıdır. Bu tasarımın avantajı kompakt cihaz yapısı ve nispeten daha yüksek işletim verimidir. Yoğuşma ekonomizörüne sahip klasik yanma odalı tasarımda ise, kombinin içerisinde baca gazı hattı üzerinde konumlanmış bir yoğuşma ekonomizöründen faydalanılabilmektedir. İlk olarak yatırım maliyetinde avantaj sağlamakla birlikte, verim değeri bahsedilen ilk tasarıma kıyasla daha düşük gerçekleşebilmektedir. Ancak bu noktada önemli olan üreticiler tarafından açıklanan cihaz verim değerleridir. Kombi sektöründe bu tip ürünler "yarı yoğuşmalı" olarak adlandırılsa da, yoğuşma veriminden yararlanılması için alternatif bir çözümdür.

Bosch’a özel tasarım: Condens 2000 serisi

Bosch’un ürün portföyünün önemli ürünlerinden Condens 2000 serisi cihazlar yoğuşma ekonomizörüne sahip olup, Bosch markasına özel bu tasarımın bir yan faydası olarak soğuk kullanım suyunu kombi girişinde doğrudan ön ısıtmaya tabi tutarak yoğuşmadan elde ettiği faydayı yaz/kış (sadece sıcak su ihtiyacı duyulan yaz aylarında bile) sürdürebilmektedir. Bu özelliği ile kombiler hem kalorifer devresi hem de şebeke suyu (sıcak kullanım suyu) devresi ile doğrudan baca gazının temas etmesi dolayısı ile gizli ısıyı kullanır ve bahsi geçen "çift yoğuşma" tabirine karşılık gelen çalışma prensibini karşılar. Bu işlem sıcak kullanım suyunun ilk etapta 3-5°C mertebesinde bir ön ısıtmaya tabi tutulması anlamına gelmektedir. Bu kazanımın etkisi sadece sıcak su ihtiyacı olduğunda kendini göstermektedir. Kullanım suyu için harcanan enerji, toplam tüketimin içerisinde oldukça düşük bir paya sahip olduğu için (kışın gelen fatura ile yazın gelen faturayı karşılaştırarak kendi tüketim alışkanlıklarınıza göre bir oran bulabilirsiniz) kombi seçimindeki tek kriter değildir.

Kombi seçiminde sezonsal verim değerine dikkat

Bosch, yoğuşmalı kombi seçimini yaparken öncelikle cihazın sezonsal verim değerlerine bakılmasını ve cihazın ısıtma işletiminde oda sıcaklığına göre modülasyonlu işletim yapabilmesine dikkat edilip, buna uygun modülasyonlu oda kumandalarıyla donatılmasını tavsiye ediyor. Böylelikle enerji tüketimininde çok yüksek paya sahip ısıtma işletimi en verimli şekilde gerçekleştirilebilir. Bu nendenle tüm yoğuşmalı kombilerde ileri teknoloji ürünü hassas oda sıcaklığı kontrolü sağlayan modülasyonlu oda kumandalarının kullanımı öneriliyor.

Bosch Termoteknik, enerji verimli ısıtma sistemleri ile sıcak su çözümlerinde Avrupa’nın lider tedarikçisidir. 2015 yılında yaklaşık 13.400 çalışan ile 3,3 milyar avroluk (Yüzde 68’i Almanya dışında) ciro gerçekleştirmiştir. Bosch Termoteknik, birçok güçlü uluslararası ve yerel markaya sahip olup; Avrupa, Amerika ve Asya ülkelerinde çeşitlendirilmiş ürün gamıyla üretim yapmaktadır.

Detaylı Bilgi İçin:

Aslı Sezer, Bosch Termoteknik

asli.sezer@tr.bosch.com ; www.bosch-climate.com.tr

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri”, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında faaliyet gösteren beş ayrı şirketi kapsamaktadır. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, Nisan 2015 itibarıyla 14.672 çalışanı, 3,1 milyar avro cirosu ve 1,22 milyar avro’luk ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Türkiye Ar-Ge faaliyetlerini Bursa, Manisa, Tekirdağ’da yürütmektedir.

Daha fazla bilgi için:

www.facebook.com/BoschTurkey

twitter.com/BoschTurkey

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 390.000 çalışana sahiptir (31 Aralık 2016 itibarıyla). Şirket ön rakamlarına göre, 2016 yılında 73,1 milyar Avro'luk bir satış gerçekleştirdi. Faaliyetleri dört sektöre ayrılmaktadır: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Dünyanın önde gelen IoT şirketi olarak Bosch; akıllı evler, akıllı şehirler, ağa bağlı mobilite ve endüstri için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Şirket; sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki tecrübesi ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine; ağa bağlı, farklı alanları bir arada bulunduran ve tek bir kaynaktan elde edilen çözümler sunabiliyor. Bosch Grubu’nun stratejik amacı; inovatif ve heyecan uyandıran ürün ve hizmetleriyle ağa bağlı bir yaşam ve yaşam kalitesini dünya genelinde geliştiren yaratıcı çözümler sunmak. Kısacası Bosch, “Yaşam için Teknoloji” sunuyor.

Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 60'a yakın ülkedeki 450 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları dahil edildiğinde, Bosch'un global üretim ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsamaktadır. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücüdür. Bosch, dünya genelinde yaklaşık 120 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında 59.000 çalışana sahiptir. Şirket, "Hassas Makine ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi" olarak 1886 yılında Robert Bosch (1861-1942) tarafından Stuttgart'ta kurulmuştur.

Robert Bosch GmbH'nin özel sahiplik yapısı, şirketin uzun vadede planlama yapmasını ve geleceğini koruma üzere önemli yatırımları yapmasını mümkün kılarak Bosch Grubu'nun girişimci özgürlüğünü garanti eder. Robert Bosch GmbH'nin yüzde doksan iki hissesi, bir vakıf olan Robert Bosch Stiftung GmbH'ye aittir. Oy haklarının büyük bir çoğunluğu, bir endüstriyel tröst olan Robert Bosch Industrietreuhand KG'de bulunmaktadır. Girişimci sahiplik görevleri, tröst tarafından yürütülmektedir. Geri kalan hisseler Bosch ailesine ve Robert Bosch GmbH'ye aittir.

Daha fazla bilgi için:

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse