Bu web sitesinin tam işlevselliği için çerezlere ihtiyaç duyulmaktadır. Lütfen çerezleri etkinleştirin ve tarayıcınızı yenileyin. Yenilendikten sonra, çerez yönetimi metin kutusu gösterilecektir.

Bu web sitesi, işlevsellik, yardım ve istatistik nedenleriyle çerezleri kullanmaktadır. Bu ayarı istediğiniz zaman "ayarları değiştir" i tıklayarak değiştirebilirsiniz. Bu çerezleri kullanmayı kabul ederseniz lütfen "Evet, Kabul ediyorum" düğmesine tıklayın. Gizlilik politikamız

Bosch motosikleti geleceğe taşıyor

Bosch iki tekerlekli araç ve motor sporları sektöründe pazardan iki kat daha hızlı büyüyor

Bosch geleceğin motosikletleri için güvenliği artıran ve güç aktarma sistemini daha verimli hale getiren yenilikçi teknolojilere imza atıyor.

Bosch’un hafif elektrikli araçlar için geliştirdiği güç aktarma sistemi hem üreticiler hem de kentlerinde elektrikli sürüş hedefleyenler için karmaşıklığı ve maliyeti azaltıyor.

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel: “Kentleşme ve sürdürülebilirlik gibi mega trendler bugün bildiğimiz şekliyle mobiliteyi ve motosikleti temelden değiştirecek.” dedi.

Bosch motosiklet teknolojilerinde bir milyar avroluk satışa ulaşmayı hedefliyor.

 
 
 

08/11/2017 | Türkiye | Ürün Haberleri

İster gelişmekte olan kitlesel pazarlarda bir ulaşım seçeneği olarak isterse mega kentlerde multimodal mobilitenin bir unsuru olarak kullanılsın, iki tekerlekli araçlara yönelik talep gittikçe artıyor. 2021’de iki tekerleklilerin yıllık global üretiminin üçte bir oranında artarak yaklaşık 160 milyon birime ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu da motosiklet teknolojisini kayda değer bir ticari etken haline getiriyor.

Merkezi Japonya’nın Yokohama kentinde bulunan Bosch İki tekerlekli Araç ve Motor Sporları İş Birimi, global motosiklet ve motor sporları pazarında ivme kazanmaya devam ediyor. İş biriminin satışları bu yıl, 2016’ya göre yüzde 20’den fazla, bir başka yönüyle pazarın iki misli oranında artış kaydetti. Bosch, 2020’de motosiklet teknolojileriyle bir milyar avro satışa ulaşmayı hedefliyor. Şirket iki tekerlekli araçlarda ve motor sporları araçlarında sürücü destek sistemleriyle bağlanabilirlik çözümlerinin yanı sıra modern güç aktarma sistemi ve elektrifikasyon sistemleri de sunuyor.

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel, “Kentleşme ve sürdürülebilirlik gibi mega trendler bugün bildiğimiz şekliyle mobiliteyi ve motosikleti temelden değiştirecek” derken, Bosch teknolojilerinin geleceğin motosikletini yaptığını, önce daha güvenli, sonra da güç aktarma sistemini daha verimli hale getirdiğini vurguladı. Bosch’un gelecekte mobiliteyi kazasız, stressiz ve emisyonsuz bir hale getirmeyi öngören vizyonu, motosikletler için de geçerli bulunuyor.

Bağlanabilirlik: Sürüş güvenliğinin gelişiminde bir sonraki adım

Bosch’un amaçlarından biri, sürüşü kazasız hale getirmek. Bosch’ta iki tekerlekli araçların güvenliği eBike’tan başlıyor. eBike’lar için ilk kez üretilen kilitlenmeyi önleyen (antilock) fren sistemiyle Bosch sürücü destek sistemlerinin iki tekerlekli araçlardaki başarı hikâyesi devam ediyor. Bu sistemle fren mesafesi kısaltılıyor ve gidonun üzerinden takla atarak düşme riski azalıyor.

Bosch kaza araştırmaları çalışmasına göre, tüm bisikletlere ABS sistemi takılması durumunda, pedelec’lerle yapılan kazalar yaklaşık dörtte bir oranında azaltılabilecek. Bosch motosiklet teknolojilerinde dünyanın önde gelen tedarikçisi olarak; ABS, MSC (Motosiklet Stabilite Kontrolü) ve yan görüş desteği gibi motosiklet sürücü destek sistemlerini pazarda yerleştirdi. Öte yandan, daha güvenli sürüş için yenilikçi teknolojiler geliştirme imkânı da hala devam ediyor. Dr. Hoheisel; “Gelecek için vizyonumuz bağlanabilirliği kullanarak kazaları daha oluşmadan önlemek. Otonom ve ağa bağlı sürüş teknolojileri otomobillerin inanılmaz bir hızda gelişmesini sağlıyor. Gelecekte motosikletlerin de mobiliteyle ilgili güçlükleri aşması isteniyorsa aynı teknolojiye erişim sağlamak gerekiyor” dedi.

Bosch bu nedenle sürücülerin araçlarla, altyapıyla ve genelde diğer sürücülerle iletişim kurmasını sağlayan, dijital koruma kalkanı gibi bağlanabilirlik sistemleri oluşturuyor. Bu sistem, motosikletlerle otomobillerin birbirleriyle konuşmasını sağlıyor. Sürücüler ya da araçlarındaki sensörler, bir motosikleti daha görmeden çok önce bu teknoloji onlara bir motosikletin yaklaşmakta olduğunu haber veriyor ve daha defansif bir sürüş stratejisi izlemelerini sağlıyor. Sürücünün ağa bağlı ve güvende olmasını sağlayan bir diğer çözüm olan Connected Horizon, sürücüleri ilerideki virajın arkasına bakıp olası tehlikeler hakkında önceden uyarıyor. 2025 yılına gelindiğinde dünya genelinde yeni ruhsat alan motosikletlerin yüzde 70’inin ağa bağlı olacağı öngörülüyor.

eScooter’ların geleceği parlak

Bosch’ta yalnızca bağlanabilirlik değil, elektromobilite de ivme kazanıyor. Önümüzdeki yıllarda eScooter’lar gibi hafif elektrikli araçlar pazarının yaklaşık yüzde 40 büyüyeceği tahmin ediliyor. Çalışmalar, 2020’de dünya genelinde bu tip araçlardan yaklaşık 100 milyon adet üretileceğini gösteriyor. Dr. Hoheisel, “Elektromobilite küçük araç segmentlerinde çok daha hızlı artacak. Elektrikli küçük araçların dünya genelinde geleceği çok parlak” diyor.

Bosch işte bu nedenle Govecs Schwalbe veya AIMA eScooter gibi dört, üç ve iki tekerlekli hafif araçların elektrifikasyonunu sağlayacak ölçeklendirilebilir güç aktarma sistemleri geliştirdi. Bu sistemlerde bir motor, kontrol ünitesi, batarya, şarj cihazı, ekran (HMI) ve bağlanabilirlik kutusu ile sürücünün akıllı telefonunun araçla bağlantısını sağlayan bir interaktif uygulama yer alıyor.

Bosch’un elektrikli güç aktarma sistemi çözümleri 0.25 ile 20 kW arasındaki tüm sınıflar için ölçeklendirilebiliyor. Araç üreticileri hızla entegre edilebilen geniş kapsamlı bir sistem çözümünden yararlanıyorlar ve bu aynı zamanda geliştirme çabalarını kolaylaştırıyor. Ayrıca hem üreticiler hem de şehirlerinde elektrikli sürüş isteyenler için karmaşıklığı, varyantları ve maliyeti azaltıyor. Bir diğer avantaj da küçük araçların yalnız emisyonları değil, gürültüyü de azaltıyor olması.

Bosch elektrikli mobilite konusundaki çalışmalarını artırırken, elektronik motor yönetimi çözümleriyle içten yanmalı motorları iyileştirmeye de devam ediyor. Bu çözümler iki tekerlekli araçların ve motor sporları araçlarının Euro 5 ve BS 6 (Bharat stage) gibi salımlarla ilgili en son mevzuata uymalarını sağlıyor ve en yeni işlevselliklerle artan performansa yönelik talebi karşılarken, CO2 salımlarını da azaltabiliyor.

Bosch yenilikçi teknolojileriyle EICMA 2017’de

Bosch, geleceğin motosikletleri ve motor sporları araçları için geliştirdiği akıllı sürücü destek sistemleri, bağlanabilirlik çözümleri ve güç aktarma sistemi için yeni enerji teknolojisini Milano’da düzenlenen dünyanın en büyük motosiklet fuarı EICMA 2017’de tanıtıyor.

Detaylı Bilgi İçin:

Nuray Sağlam, Bosch Türkiye Kurumsal İletişim

0(216) 432 01 32
nuray.saglam@tr.bosch.com

Ela Belül, Ünite İletişim

0(212) 272 93 13
ela.belul@unite.com.tr

www.unite.com.tr

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri”, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında faaliyet gösteren beş ayrı şirketi kapsamaktadır. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, Nisan 2015 itibarıyla 14.672 çalışanı, 3,1 milyar avro cirosu ve 1,22 milyar avro’luk ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Türkiye Ar-Ge faaliyetlerini Bursa, Manisa, Tekirdağ’da yürütmektedir.

Daha fazla bilgi için:

www.facebook.com/BoschTurkey

twitter.com/BoschTurkey

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 390.000 çalışana sahiptir (31 Aralık 2016 itibarıyla). Şirket ön rakamlarına göre, 2016 yılında 73,1 milyar Avro'luk bir satış gerçekleştirdi. Faaliyetleri dört sektöre ayrılmaktadır: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Dünyanın önde gelen IoT şirketi olarak Bosch; akıllı evler, akıllı şehirler, ağa bağlı mobilite ve endüstri için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Şirket; sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki tecrübesi ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine; ağa bağlı, farklı alanları bir arada bulunduran ve tek bir kaynaktan elde edilen çözümler sunabiliyor. Bosch Grubu’nun stratejik amacı; inovatif ve heyecan uyandıran ürün ve hizmetleriyle ağa bağlı bir yaşam ve yaşam kalitesini dünya genelinde geliştiren yaratıcı çözümler sunmak. Kısacası Bosch, “Yaşam için Teknoloji” sunuyor.

Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 60'a yakın ülkedeki 450 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları dahil edildiğinde, Bosch'un global üretim ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsamaktadır. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücüdür. Bosch, dünya genelinde yaklaşık 120 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında 59.000 çalışana sahiptir. Şirket, "Hassas Makine ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi" olarak 1886 yılında Robert Bosch (1861-1942) tarafından Stuttgart'ta kurulmuştur.

Robert Bosch GmbH'nin özel sahiplik yapısı, şirketin uzun vadede planlama yapmasını ve geleceğini koruma üzere önemli yatırımları yapmasını mümkün kılarak Bosch Grubu'nun girişimci özgürlüğünü garanti eder. Robert Bosch GmbH'nin yüzde doksan iki hissesi, bir vakıf olan Robert Bosch Stiftung GmbH'ye aittir. Oy haklarının büyük bir çoğunluğu, bir endüstriyel tröst olan Robert Bosch Industrietreuhand KG'de bulunmaktadır. Girişimci sahiplik görevleri, tröst tarafından yürütülmektedir. Geri kalan hisseler Bosch ailesine ve Robert Bosch GmbH'ye aittir.

Daha fazla bilgi için:

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse