Bu web sitesinin tam işlevselliği için çerezlere ihtiyaç duyulmaktadır. Lütfen çerezleri etkinleştirin ve tarayıcınızı yenileyin. Yenilendikten sonra, çerez yönetimi metin kutusu gösterilecektir.

Bu web sitesi, işlevsellik, yardım ve istatistik nedenleriyle çerezleri kullanmaktadır. Bu ayarı istediğiniz zaman "ayarları değiştir" i tıklayarak değiştirebilirsiniz. Bu çerezleri kullanmayı kabul ederseniz lütfen "Evet, Kabul ediyorum" düğmesine tıklayın. Gizlilik politikamız

Otomobil, seninle konuşmamız gerek! Bosch sesli asistanı direksiyona geçiriyor

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel: “Bosch kokpitteki tuş karmaşasına bir son veriyor. Sesli asistanı bir yolcu haline getiriyoruz.” ifadelerini kullandı. Bosch teknolojisiyle farklı dilleri kullanması için aracın dış veri bağlantısına ihtiyacı yok. Türkçe de dil seçenekleri arasında yer alıyor. “Casey”, “Linda” veya “Michael”: Sesli asistanın adını da sürücü koyuyor.

 
 
 

11/01/2018 | Türkiye | Ürün Haberleri

Hildesheim — Ben Casey, yeni yolcun. Başlamaya hazır mısın?” Alexa, Siri, Google, Cortana ve Bixby gibi sesli asistanlar akıllı evlerin başına geçerek aydınlatmaya ve elektrikli süpürgeye kumanda ediyorlar. Bosch şimdi de sesli asistanı direksiyona geçiriyor. Yeni geliştirilen teknoloji sürücülerin dikkatinin dağılmasını önleyerek asıl görevlerine odaklanabilmelerini sağlıyor. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel konuyla ilgili olarak; “Sürücüler modern bir araca bindiklerinde bazen kendilerini uçak pilotu gibi hissedebiliyorlar – tuşlar, ekranlar, karmaşık bir navigasyon menüsü ve altında bin tane alt-menü. Bosch kokpitteki tuş karmaşasına bir son veriyor. Bunun yerine sesli asistanı yolcu konumuna getiriyoruz.” dedi. Sürücü ilk bindiğinde “Casey” adına tepki veren asistan sürüşü daha güvenli ve rahat hale getiriyor. Allianz Center for Technology’nin yaptığı bir çalışmaya göre, Almanya’da sürücülerin örneğin navigasyon sistemini kullanırken, havalandırmayı ayarlarken, ya da telefona cevap verirken sık sık dikkatleri dağılıyor ve bu tür dikkatsizlikler de trafik kazalarının başlıca nedenlerini oluşturuyor.

Çevrimdışıyken bile her kelimeye cevap veriyor

Geçmişte sesli kumanda fonksiyonları bu açıdan pek yardımcı olmazdı. Bu fonksiyonlar çoğu zaman olası seçeneklerden oluşan bir menü şeklinde yapılandırılmaktadır. Sürücü bu yapıyı ezberlemek ve gerekli komutları ekrandan okumak zorundadır ve bu da çok dikkat dağıtır. Hoheisel, “İstediğini istediğin şekilde söyle - Bosch otomobile sürücüyü tıpkı başka bir insanın anladığı gibi anlayacak bir sesli asistan yerleştirdi. ” diyor. Bosch asistanı artık belirli sözcükler içeren komutlar gerektirmiyor. Ses tanıma sistemi doğal tümce yapılarını, hatta şive ve aksanları bile algılıyor ve bunu dünyada 30’dan fazla ülkede yapıyor. Yetenekli dilbilimci Casey için İngilizce yalnızca İngilizceden ibaret değil; İngiliz İngilizcesi, Amerikan İngilizcesi, Yeni Zelanda veya Avusturalya şiveleriyle konuşabiliyor. Sesli kontrolün geliştirilmesinde on yılı aşkın bir süre çalışıldı. Casey tanınmış rakiplerinin olanaklarını bile aşan bir iş yapıyor: İleriyi düşünüyor ve öğreniyor. Örneğin, eğer sürücü “Paul”u aramak isterse, sistem yanıt vermeden önce otomatik olarak sürücünün o anki konumunu, saati ve durumunu gözden geçiriyor. Sabah ofise giderken “Paul” büyük olasılıkla iş arkadaşı Paul anlamına gelirken, akşam vakti en iyi arkadaşını kastedebiliyor. Casey emin olmak için bir soru soruyor: “Paul isimli beş kişi buldum. Paul Stevenson’u mu aramak istiyorsun?” Bağlama verilen bu önem yapay zekânın ilk aşamasını oluşturuyor. Bir başka sofistike teknoloji: Örneğin Fransa’dayken sürücü destinasyon adreslerini ayarlarda manuel bir değişiklik yapmaya gerek olmadan Fransızca olarak girebiliyor. Örnek: “Beni Champ de Mars, Cinq Avenue Anatole Paris adresine götür.” Casey otomatik olarak destinasyonu anlıyor ve Eyfel Kulesine giden rotayı hesaplıyor. Üstelik, Bosch asistanının dış veri bağlantısına hiç ihtiyacı bulunmuyor. Otomobildeki bilgi-eğlence sistemi buluta herhangi bir veri göndermeden hesaplamayı üstleniyor. Casey tünellerde, güçlü kapsama alanından uzak bölgelerde veya akıllı telefonun kapatıldığı başka ülkelerde bile sürücüye eşlik ediyor.

Her isme cevap veriyor

Sürücü asistana seçtiği bir ismi verdiğinde otomobildeki konuşma daha da kişisel bir hal alıyor. Sesli kumanda sisteminin yalnızca üreticinin koyduğu ada yanıt verdiği günler artık geride kaldı. Adı ister “Casey”, isterse “Michael” veya “Linda” olsun, Bosch ses tanıma sistemi toplam 44 kadın ve 9 erkek sesiyle 30 farklı dili anlıyor ve konuşuyor. Sürücü “Hey, Casey” diyerek veya verilen yeni ismi kullanarak asistanı aktive ediyor. Her yeni diyaloğu da yalnızca doğruca asistana seslenerek başlatıyor; artık konuşmaya başlamadan önce bir bip beklemesine gerek kalmıyor.

Detaylı Bilgi İçin:

Nuray Sağlam, Bosch Türkiye Kurumsal İletişim

0 (216) 432 01 32
nuray.saglam@tr.bosch.com

Ela Belül / Ünite İletişim

0 (212) 272 93 13
ela.belul@unite.com.tr

www.unite.com.tr

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri”, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında faaliyet gösteren beş ayrı şirketi kapsamaktadır. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, Nisan 2015 itibarıyla 14.672 çalışanı, 3,1 milyar avro cirosu ve 1,22 milyar avro’luk ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Türkiye Ar-Ge faaliyetlerini Bursa, Manisa, Tekirdağ’da yürütmektedir.

Daha fazla bilgi için:

www.facebook.com/BoschTurkey

twitter.com/BoschTurkey

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 390.000 çalışana sahiptir (31 Aralık 2016 itibarıyla). Şirket ön rakamlarına göre, 2016 yılında 73,1 milyar Avro'luk bir satış gerçekleştirdi. Faaliyetleri dört sektöre ayrılmaktadır: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Dünyanın önde gelen IoT şirketi olarak Bosch; akıllı evler, akıllı şehirler, ağa bağlı mobilite ve endüstri için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Şirket; sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki tecrübesi ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine; ağa bağlı, farklı alanları bir arada bulunduran ve tek bir kaynaktan elde edilen çözümler sunabiliyor. Bosch Grubu’nun stratejik amacı; inovatif ve heyecan uyandıran ürün ve hizmetleriyle ağa bağlı bir yaşam ve yaşam kalitesini dünya genelinde geliştiren yaratıcı çözümler sunmak. Kısacası Bosch, “Yaşam için Teknoloji” sunuyor.

Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 60'a yakın ülkedeki 450 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları dahil edildiğinde, Bosch'un global üretim ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsamaktadır. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücüdür. Bosch, dünya genelinde yaklaşık 120 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında 59.000 çalışana sahiptir. Şirket, "Hassas Makine ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi" olarak 1886 yılında Robert Bosch (1861-1942) tarafından Stuttgart'ta kurulmuştur.

Robert Bosch GmbH'nin özel sahiplik yapısı, şirketin uzun vadede planlama yapmasını ve geleceğini koruma üzere önemli yatırımları yapmasını mümkün kılarak Bosch Grubu'nun girişimci özgürlüğünü garanti eder. Robert Bosch GmbH'nin yüzde doksan iki hissesi, bir vakıf olan Robert Bosch Stiftung GmbH'ye aittir. Oy haklarının büyük bir çoğunluğu, bir endüstriyel tröst olan Robert Bosch Industrietreuhand KG'de bulunmaktadır. Girişimci sahiplik görevleri, tröst tarafından yürütülmektedir. Geri kalan hisseler Bosch ailesine ve Robert Bosch GmbH'ye aittir.

Daha fazla bilgi için:

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse