Bu web sitesinin tam işlevselliği için çerezlere ihtiyaç duyulmaktadır. Lütfen çerezleri etkinleştirin ve tarayıcınızı yenileyin. Yenilendikten sonra, çerez yönetimi metin kutusu gösterilecektir.

Bu web sitesi, işlevsellik, yardım ve istatistik nedenleriyle çerezleri kullanmaktadır. Bu ayarı istediğiniz zaman "ayarları değiştir" i tıklayarak değiştirebilirsiniz. Bu çerezleri kullanmayı kabul ederseniz lütfen "Evet, Kabul ediyorum" düğmesine tıklayın. Gizlilik politikamız

Bosch’un yeni fren diski iDisc şehirlerdeki emisyon partikülleri sorununun hafifletilmesine yardımcı oluyor

Bosch yönetim kurulu üyesi Hoheisel: “iDisc, fren disklerinin 2.0 versiyonu. Bu ürün muazzam bir pazar potansiyeline sahip.”

Araç kullanımı ile ilgili oluşan emisyon partiküllerinin yüzde 32’sine frenler ve lastikler neden oluyor.

iDisc’in karbür kaplaması frenlerin yıpranma ve aşınmasını azaltırken güvenli kullanımı arttırıyor.

2016’da otomobil fren disklerine olan talep 330 milyon adedi aştı.

 
 
 

09/02/2018 | Türkiye | Ürün Haberleri

Koruyucu meleklerin birçok yüzü var. Tamamen yuvarlak, bir tabak büyüklüğünde ve başparmak kalınlığında olan fren diski de bunlardan biri. ABS, ESP, hava yastığı gibi teknolojiler yokken fren diskleri araç sürmeyi daha güvenli hâle getiriyor, durma mesafelerini belirgin oranda kısaltıyor ve böylece birçok trafik kazasının önlenmesine yardımcı oluyordu. Ancak, bugün fren disklerinin kamuoyunun ilgisinin merkezinde olmasının başka bir nedeni daha var: fren tozu. Karayolu trafiğinden kaynaklanan çoğu parçacık kirliliği, yakıt yakımından ziyade, yol, lastik ve fren aşınmasıyla oluşuyor. Baden-Württemberg eyaletinin çevre müdürlüğüne göre, frenler ve lastikler araç sürüşüyle ilgili emisyon partiküllerinin yüzde 32’sinden sorumlu ve bunların yaklaşık yarısı da fren tozundan oluşuyor. Bu nedenle, fren tozunun belirgin bir oranda azaltılması özellikle şehirlerde olmak üzere havayı iyileştirmek için şart. İşte Bosch tam olarak bu nedenle iDisc’i geliştirdi. Geleneksel fren diskine kıyasla, iDisc yüzde 90’a kadar daha az fren tozu oluşumuna neden oluyor. Bosch yönetim kurulu üyesi Dr. Dirk Hoheisel şu açıklamalarda bulundu: “Bosch’un havayı temiz tutmaya çalıştığı tek yer motor kapağının altı değil. iDisc fren disklerinin 2.0 versiyonu. Bu ürün muazzam bir pazar potansiyeline sahip.”

iDisc fren diski pazarını altüst ediyor

iDisc’in benzersiz satış noktası ise hâlihazırda yalnızca Bosch tarafından sunulan tungsten karbür kaplamasıdır. Bu da iDisc’in baş harfi olan “i”nin inovasyon anlamına gelmesini destekler niteliktedir.

Bu teknoloji geleneksel dökme demir fren diskine dayanıyor. Geleneksel bir diskin iDisc’e dönüşmesi için sürtünme yüzeyi kaplanmadan önce mekanik, termal ve galvanik olarak işlemden geçmesi gerekiyor. Bunların hepsi Bosch araştırmacıları tarafından çok uzun yıllar içerisinde geliştirilen bir sürecin içerisinde yer alıyor. Fiyat açısından bakıldığında, iDisc normal bir dökme demir diskten yaklaşık üç misli daha pahalı ve seramik fren diskten üç misli daha az ucuz. Üretim hacmi arttıkça fiyat muhtemelen düşmeye devam edecek. Hoheisel şunları kaydetti: “iDisc geleneksel dökme demir fren diskin yerine geçmek ve fren diski pazarında yeni standart olmak için gereken her türlü özelliğe sahip. Birçok ülkede ve dünya genelindeki büyük şehirlerdeki süregelen partikül kirliliği tartışması dikkate alındığında, bunun çığır açan bir ürün olmaması için önünde hiçbir engel yok. Çünkü özellikle fren disklerine önümüzdeki on yıllarda ihtiyaç duyulacak ve üretim hacimleri yükselmeye devam edecek. Sırf otomobiller için fren disklerine olan talep 2016’da dünya genelinde 330 milyon adedi aştı.

Sürtünme izleri yok, pas yok

iDisc’in lehine olan diğer bir argüman da birçok olumlu özelliğinin olmasıdır. Fren tozunda çarpıcı düzeydeki azalmaya ek olarak, karbür kaplama daha yüksek çalışma güvenliği sağlıyor. Frenleme performansı, tekrar edilen frenleme manevralarının ardından durma gücünde azalma olduğu bilindiğinden, özellikle fren gücünün azalması söz konusu olduğunda bir seramik freninkine benziyor. Bir seramik fren diski gibi, iDisc bu açıdan son derece stabil ve yavaşlama performansında sadece biraz kayıp oluşuyor. Aşınma da belirgin düzeyde azalıyor. Karbür kaplamanın gücüne bağlı olarak, iDisc’in servis hayatı normal bir fren diskine kıyasla iki misli daha yüksek. Sürtünme yüzeyinde izler mi? Mümkün değil. Korozyon da sorun değil – özellikle elektrikli otomobillerde bu büyük bir avantaj. Frenleme enerjisini geri kazanma diye bir süreçte kurtardığından, elektrikli otomobiller frenlere daha az baskı uyguluyor ve genelde sürtünme yüzeyi üzerinde pas oluşumuyla mücadele etmek zorunda kalıyor. Bununla bağlantılı olarak frenleme esnasında yanıt vermedeki hafif ve geçici düşüş iDisc’te söz konusu olmuyor.

Kirli jant sorunu artık geçmişte kaldı

Fren diskinin parlak karbür kaplaması bir göz ziyafeti sunuyor. Aşınmaya dayanıklı ve korozyon oluşturmayan özellikleriyle, yıllarca kullanıldıktan sonra bile güzelliğini koruyarak açık jant trendine tam uyum sağlıyor. En iyisi, iDisc’in fren tozundaki yüzde 90’lık azalma jantların temizlik ürünleriyle düzenli olarak temizlenme ihtiyacını azaltıyor.

Detaylı Bilgi İçin:

Nuray Sağlam, Bosch Türkiye Kurumsal İletişim

0(216) 432 01 32
nuray.saglam@tr.bosch.com

Ela Belül / Ünite İletişim

0(212) 272 93 13
ela.belul@unite.com.tr

www.unite.com.tr

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri”, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında faaliyet gösteren beş ayrı şirketi kapsamaktadır. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, Nisan 2015 itibarıyla 14.672 çalışanı, 3,1 milyar avro cirosu ve 1,22 milyar avro’luk ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Türkiye Ar-Ge faaliyetlerini Bursa, Manisa, Tekirdağ’da yürütmektedir.

Daha fazla bilgi için:

www.facebook.com/BoschTurkey

twitter.com/BoschTurkey

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 390.000 çalışana sahiptir (31 Aralık 2016 itibarıyla). Şirket ön rakamlarına göre, 2016 yılında 73,1 milyar Avro'luk bir satış gerçekleştirdi. Faaliyetleri dört sektöre ayrılmaktadır: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Dünyanın önde gelen IoT şirketi olarak Bosch; akıllı evler, akıllı şehirler, ağa bağlı mobilite ve endüstri için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Şirket; sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki tecrübesi ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine; ağa bağlı, farklı alanları bir arada bulunduran ve tek bir kaynaktan elde edilen çözümler sunabiliyor. Bosch Grubu’nun stratejik amacı; inovatif ve heyecan uyandıran ürün ve hizmetleriyle ağa bağlı bir yaşam ve yaşam kalitesini dünya genelinde geliştiren yaratıcı çözümler sunmak. Kısacası Bosch, “Yaşam için Teknoloji” sunuyor.

Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 60'a yakın ülkedeki 450 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları dahil edildiğinde, Bosch'un global üretim ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsamaktadır. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücüdür. Bosch, dünya genelinde yaklaşık 120 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında 59.000 çalışana sahiptir. Şirket, "Hassas Makine ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi" olarak 1886 yılında Robert Bosch (1861-1942) tarafından Stuttgart'ta kurulmuştur.

Robert Bosch GmbH'nin özel sahiplik yapısı, şirketin uzun vadede planlama yapmasını ve geleceğini koruma üzere önemli yatırımları yapmasını mümkün kılarak Bosch Grubu'nun girişimci özgürlüğünü garanti eder. Robert Bosch GmbH'nin yüzde doksan iki hissesi, bir vakıf olan Robert Bosch Stiftung GmbH'ye aittir. Oy haklarının büyük bir çoğunluğu, bir endüstriyel tröst olan Robert Bosch Industrietreuhand KG'de bulunmaktadır. Girişimci sahiplik görevleri, tröst tarafından yürütülmektedir. Geri kalan hisseler Bosch ailesine ve Robert Bosch GmbH'ye aittir.

Daha fazla bilgi için:

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse