Bu web sitesinin tam işlevselliği için çerezlere ihtiyaç duyulmaktadır. Lütfen çerezleri etkinleştirin ve tarayıcınızı yenileyin. Yenilendikten sonra, çerez yönetimi metin kutusu gösterilecektir.

Bu web sitesi, işlevsellik, yardım ve istatistik nedenleriyle çerezleri kullanmaktadır. Bu ayarı istediğiniz zaman "ayarları değiştir" i tıklayarak değiştirebilirsiniz. Bu çerezleri kullanmayı kabul ederseniz lütfen "Evet, Kabul ediyorum" düğmesine tıklayın. Gizlilik politikamız

Bosch Türkiye araştırdı: İlk tercih dizel araçlar

 
 
 

23/12/2014 | Türkiye | Ürün Haberleri

 Dizele olan ilgi artıyor, yeni araç alımlarında tercih az yakıt tüketen araçlar

 Araç alım kararlarında yakıt tüketiminden sonra fiyat ve sürüş keyfi geliyor

 Araç kullanmak her 5 kişiden birinde stres yaratıyor

Bosch Türkiye tarafından gerçekleştirilen ve araç kullanım alışkanlıklarının gözler önüne serildiği “Otomotiv Araştırması”na katılanların yüzde 83’ü binek otomobil sürücülerinden oluşuyor. Araştırma bu yönü ile binek araç kullanım alışkanlıklarına ışık tutuyor.

Dizele ilgi artmaya devam ediyor

Araştırmaya göre, halen kullanılan araçların yüzde 45’i dizel, yüzde 26’sı benzinli, yüzde 29’u ise LPG/Benzinli. Kullanıcılara yeni araç almaları durumunda ne tür araç tercih edecekleri sorulduğunda, yanıt yüzde 59 oranla dizel, yüzde 19 oranla benzinli, yüzde 21 oranla LPG/Benzinli, yüzde 1 oranda ise hibrid benzinli oldu. İstanbulluların yeni araç tercihi de, yüzde 73 oranla dizel çıktı. Sürücülerin yüzde 79’unun ise araç alımlarında araçların çevreci olmasını istemeleri de önemli bir gelişme olarak dikkat çekiyor.

Yeni araç seçiminde kriter yakıt tüketimi

Araştırma sonuçlarına bakıldığında, yeni araç alımında yakıt tüketiminin yüzde 91 oranıyla en önemli kriter olduğu görülüyor. Bunu yüzde 55’le aracın fiyatı, sürüş keyfi, yakıt tipi ve markası takip ediyor. Verilere göre, erkek kullanıcılar (yüzde 58), kadın kullanıcılara göre (yüzde 46) fiyata, kadın kullanıcılar da (yüzde 58) erkeklere oranla (yüzde 48) sürüş keyfine daha fazla önem veriyor. Ayrıca, erkekler yakıt tipine, kadınlar da aracın dizaynına karşı cinsten daha meraklı.

Araştırmada, sürücülerin araç üzeri güvenlik sistemlerine, yakıt tasarrufu ve çevreci olması kadar önem vermedikleri görüldü. Bu sonuçtan yola çıkarak; kazaların yüzde 90’nın sürücü hatalarınından oluştuğunu düşündüğümüzde, sürücü destek sistemlerinin sürücüler tarafından daha yakından tanınmasının ve farkındalılıklarının artması gerektiği söylenebilir.

Araç kullanmak her 5 kişiden birinde stres yaratıyor

Sürücülerin araç kullanırken hissettiklerinin de irdelendiği araştırmaya göre, araç kullanmak her 5 kişiden birinde stres yaratıyor. Yine her beş sürücüden ikisi araç kullanmak zorunda olduğunu söylüyor. Bu zorunluluk İstanbul’da yaşayan her 5 sürücünün 3’ünde var. Trafikte sürücülerin üzerinde en çok stres yaratan durumlar trafik yoğunluğu (yüzde 72) ve ani fren yapmak (yüzde 62) olarak ön plana çıkıyor.

Park etmek büyük sorun

Sürücüler, araç kullanırken yaşadıkları zorlukları sıralarken, haftada 2.6 kez akşam karanlığında ve yoğun trafikte, 2.3 kez çok sıkışık trafikte araç kullanmak zorunda olduklarını söylüyor. Yoğun trafikte araç kullanma zorunluluğu İstanbul’da 3.2 güne, çok sıkışık trafikte araç kullanma zorunluluğu 3 güne çıkıyor. Sürücüler, haftanın 2.3 günü park yeri bulmaya çalışmak, 2.2 günü dar alana park etmek, 2 günü ise, yoğun trafiği olan yerlere park etmek zorunda kalıyorlar.

Trafikte en sık karşılaşılan durum yanlış ayarlanmış farlar

Bosch Türkiye Otomotiv Araştırması katılımcıların trafikte en sık karşılaştıkları durumları ortaya koydu. İlk sırayı yüzde 22’lik oranla sürücülerin farlarını yol durumuna göre ayarlamamasından duyulan rahatsızlık alıyor. Yüzde 19’la park edilebilecek alanların çok dar olması, yüzde 14’lük oranla sürücülerin önüne çıkan engel nedeniyle şerit değiştirmek zorunda kalması, yüzde 12’lik oranla aniden yaya çıkması nedeniyle ani fren yapmak zorunda kalmak geliyor. Bosch “Akıllı uzun Far Kontrölü” teknolojisi, karşıdan gelen araca ve yol durumuna göre farları otomatik olarak ayarlayarak sürücüye daha kolay bir sürüş sunuyor.

Diğer sık rastlanan durumlar arasında ise, şerit değiştirirken kör noktada araç olması, trafik durumu nedeniyle takip mesafesini koruyamamak, hız limitlerini geçmek, yorgun araç kullanmak ve trafik işaretlerini gözden kaçırmak geliyor.

⃰ Bosch Otomotiv Araştırması, Yöntem Araştırma ve Danışmanlık’a, Türkiye’nin 15 yaş üstü kentsel nüfusunu temsil eden 1.010 kişiye yüz yüze anket yoluyla yapılmıştır. Türkiye istatistiki bölge birimleri sınıflandırmasında yer alan 12 bölgenin tamamının temsil edildiği araştırma, aynı zamanda 7 coğrafi bölgeyi de kapsamaktadır.

Daha fazla bilgi için:

Nuray Sağlam, Bosch Türkiye / Kurumsal İletişim

0212 335 07 47 nuray.saglam@tr.bosch.com

Mobilite Çözümleri, Bosch Grubu’nun önde gelen iş kollarından biridir. Bu işkolu 2013 mali yılında 30,6 milyar Avro satış gerçekleştirdi ve tüm grup satışının yüzde 66’sını oluşturmaktadır. Bu durum Bosch grubunu lider otomotiv tedarikçi firmalardan biri yapmaktadır(Muhasebe yönetmeliğindeki değişiklik sebebiyle, 2013 finansal verileri ancak 2012 yılının belirli bir kısmı ile karşılaştırılabilir.). Mobilite Çözümleri’nin çalışmaları; içten yanmalı motorlar için enjeksiyon teknolojisi, alternatif güç aktarım konseptleri, verimli ve ağ tabanlı güç aktarım çevre birimleri, aktif ve pasif güvenlik sistemleri, sürücü destek ve konfor fonksiyonları, araçtan araca ve Car2X gibikullanıcı dostu bilgi-eğlence sistemleri ve otomotiv yedek parça için kavramlar, teknoloji ve hizmetleri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bosch mobilite çözümleri, bugüne kadar Elektronik Motor Yönetimi, ESP® elektronik denge programı ve common-rail dizel teknolojisi gibi birçok yeniliği hayata geçirmiştir.

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisidir. 2013 yılında yaklaşık olarak 281 bini aşkın çalışanı ile 46,1 milyar avro tutarında satış gerçekleştirmiştir. ( Muhasebe yönetmeliğindeki değişiklik sebebiyle, 2013 finansal verileri ancak 2012 yılının belirli bir kısmı ile karşılaştırılabilir) Bosch Grubu; Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri olmak üzere 4 ana sektörde faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 50’nin üzerinde ülkedeki 360’dan fazla bağlı bölgesel şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları da dâhil edildiğinde, Bosch yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir. Bu dünya çapındaki gelişme, üretim ve satış ağı daha fazla büyümenin temelidir.

Bosch, 2013 yılında Ar-Ge’ye 4,5 milyar avro yatırım yapmış ve dünya çapında 5 bin patent başvurusunda bulunmuştur. Bu, günde ortalama 20 patent anlamına gelmektedir. Bosch Grubu etkileyici ürün ve hizmetler tasarlayarak, hem inovatif hem de faydalı çözümler sunarak yaşam kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Böylelikle, şirket dünyanın her yerinde “yaşam için

teknoloji” sunabilmektedir.

Daha fazla bilgiye internet üzerinden www.bosch.com.tr adresinden erişilebilir.

Bosch Türkiye, ‘Mobilite Çözümleri”, ‘Enerji ve Bina Teknolojileri’, ‘Sanayi Teknolojileri” ile ‘Dayanıklı Tüketim Malları’ alanlarında faaliyet gösteren beş ayrı şirketi kapsamaktadır. Bosch Grubu, Türkiye’de ilk kez 1910 yılında kurulan bir temsilcilikle faaliyetlerine başlamış olup, ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa’da kurmuştur. Bosch Türkiye, Nisan 2015 itibarıyla 14.672 çalışanı, 3,1 milyar avro cirosu ve 1,22 milyar avro’luk ihracatıyla teknoloji ve hizmetler alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Bosch Türkiye Ar-Ge faaliyetlerini Bursa, Manisa, Tekirdağ’da yürütmektedir.

Daha fazla bilgi için:

www.facebook.com/BoschTurkey

twitter.com/BoschTurkey

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve servis tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde yaklaşık 390.000 çalışana sahiptir (31 Aralık 2016 itibarıyla). Şirket ön rakamlarına göre, 2016 yılında 73,1 milyar Avro'luk bir satış gerçekleştirdi. Faaliyetleri dört sektöre ayrılmaktadır: Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Dayanıklı Tüketim Malları ve Enerji ve Bina Teknolojileri. Dünyanın önde gelen IoT şirketi olarak Bosch; akıllı evler, akıllı şehirler, ağa bağlı mobilite ve endüstri için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Şirket; sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet alanlarındaki tecrübesi ve kendi IoT bulutunu kullanarak müşterilerine; ağa bağlı, farklı alanları bir arada bulunduran ve tek bir kaynaktan elde edilen çözümler sunabiliyor. Bosch Grubu’nun stratejik amacı; inovatif ve heyecan uyandıran ürün ve hizmetleriyle ağa bağlı bir yaşam ve yaşam kalitesini dünya genelinde geliştiren yaratıcı çözümler sunmak. Kısacası Bosch, “Yaşam için Teknoloji” sunuyor.

Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 60'a yakın ülkedeki 450 bağlı kuruluşu ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları dahil edildiğinde, Bosch'un global üretim ve satış ağı neredeyse dünyadaki tüm ülkeleri kapsamaktadır. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücüdür. Bosch, dünya genelinde yaklaşık 120 lokasyonda araştırma ve geliştirme alanında 59.000 çalışana sahiptir. Şirket, "Hassas Makine ve Elektrik Mühendisliği Atölyesi" olarak 1886 yılında Robert Bosch (1861-1942) tarafından Stuttgart'ta kurulmuştur.

Robert Bosch GmbH'nin özel sahiplik yapısı, şirketin uzun vadede planlama yapmasını ve geleceğini koruma üzere önemli yatırımları yapmasını mümkün kılarak Bosch Grubu'nun girişimci özgürlüğünü garanti eder. Robert Bosch GmbH'nin yüzde doksan iki hissesi, bir vakıf olan Robert Bosch Stiftung GmbH'ye aittir. Oy haklarının büyük bir çoğunluğu, bir endüstriyel tröst olan Robert Bosch Industrietreuhand KG'de bulunmaktadır. Girişimci sahiplik görevleri, tröst tarafından yürütülmektedir. Geri kalan hisseler Bosch ailesine ve Robert Bosch GmbH'ye aittir.

Daha fazla bilgi için:

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse