Ana içeriğe geç
Bosch Türkiye
Kurumsal geçmiş

1990'dan bu yana küreselleşme

Gerçek zamanlı ürün analizi.

Demir Perde düştü, Asya kıtasında yeni pazarlar oluştu ve yazılım alanındaki gelişmeler Bosch’a yeni fırsatlar kazandırdı. Son otuz yıl, şirketin üstesinden gelmek durumunda kaldığı hızlı bir ekonomik değişimi beraberinde getirdi.

Doğu Avrupa'nın açılışını sembolize eden açık bir demir bariyer çizimi.

Varşova Paktı'nın çöküşü ve Doğu Avrupa'nın açılması

Demir perde'nin düşmesi aynı zamanda Bosch için yeni bir çağın da habercisi oldu. 1994'e gelindiğinde Bosch, eski Doğu bloğu ülkelerindeki 13 ülkede faaliyet gösteriyordu. Bosch, Çek Cumhuriyeti'nde Jihlava ve České Budějovice, Polonya'da Wrocław, Macaristan'da Miskolc ve Hatvan ve Rusya Federasyonu'nda Engels ve Samara'da üretim tesisleri açmaya devam etti. Almanya dışı satışların payı 1990'da yüzde 51 iken 2000'de yüzde 72'ye yükseldi.

Brandenburg Bosch Otomobil Servisi (1992) atölyesinde IFA Trabant 601. Trabant 1989'a kadar sosyalist Doğu Almanya'daki standart binek otomobiliydi, bu nedenle Bosch test teknolojisinin bu popüler araç modeliyle birlikte çalışmaya uygun hale getirilmesi gerekiyordu.
Brandenburg Bosch Car Service'te IFA Trabant 601 (1992). Trabant 1989'a kadar sosyalist Doğu Almanya'da standart binek otomobildi, bu nedenle Bosch teknolojisinin bu popüler araç modeliyle birlikte çalışmaya uygun hale getirilmesi gerekiyordu.
1991 yılında kurulan Macaristan bölgesel organizasyonundaki en önemli lokasyonlardan birisi de otomotiv elektroniğine yönelik ürünlerin örneğin sensörler için üretildiği Hatvan'dır. (1998)
1991'de kurulan Macaristan organizasyonundaki en önemli lokasyonlardan biri de sensörlerin üretildiği Hatvan (1998).
/

Fırsatları yakalamak - Asya'da yeni lokasyonlar

Hindistan, Japonya ve güneydoğu Asya ülkelerinde Bosch, gelişmekte olan piyasalarda yer edinmek için çalışıyor ya da uzun zamandır bu ülkelerde faaliyetlerini sürdürüyordu. Ancak Çin pazarının kademeli olarak dış dünyaya açılması stratejik açıdan önemliydi. Bosch 1989 yılında Pekin’de kurulan temsilcilik ile 1994’e kadar Çin’deki varlığını sürdürdü. Daha sonra ülkede üretime başlayarak yerini sağlamlaştırdı.

Şangay karayolunda inşaat endüstrisine yönelik profesyonel elektrikli el aletleri için afişle reklam. (1996)
İnşaat endüstrisine yönelik profesyonel elektrikli el aletleri reklamı - Şangay (1996).
Şangay'ın merkezinde afişle ilan. Bujiler, Bosch'un Çin'de ürettiği ilk ürünlerdendir. (1998)
Şangay'ın merkezindeki ilanlar. Buji, Bosch'un Çin'de ürettiği ilk ürünlerden (1998).
/

Mikromekanik sensörler

Bir mikromekanik sensör (MEMS) üzerinde ölçek belirten bir akar (1995)

Mini izleme cihazları

Bosch, 1990'lı yıllarda otomobillerde kullanılmak üzere ivme, dönüş, basınç ve sesi ölçmek için duyusal organlar gibi çalışan mikromekanik sensörler geliştirdi. Bu sensörler; elektronik kontrol ünitelerine bilgi aktarır, örneğin bir kazada bir hava yastığının tam olarak ne zaman açılacağı konusunda bilgi verir. 2005 yılında Bosch, akıllı telefonlar veya oyun konsolları gibi tüketici elektroniği için de sensör üretmeye başladı. En küçük MEMS sadece 1.5 milimetre genişliğinde. Bosch araştırma ekibi bu minyatür parçaları imal etmek için "plazmalı dağlama" sürecini geliştirdi. Her gün yaklaşık 4 milyon adet MEMS üreten Bosch şu anda pazar lideri konumunda ve 1995 yılından bu yana toplam 15 milyar adet MEMS üretti.

Görsel: Mikromekanik sensör (MEMS) üzerinde bir akar (1995)

Bir otomobilin iç kısmındaki elektrik ampulüne ait çizim.

ESP'den ACC'ye - yeniliklere odaklanma

1995 yılında seri üretimine başlanılan ESP® elektronik denge programı teknolojik açıdan bir kilometre taşıydı. Her tekerleğe ayrı ayrı fren uygulayarak aracın yol tutuşunu sağlayacak karşı kuvveti yaratıyor. Aynı yıl, Bosch sesli navigasyon sistemi TravelPilot ‘ı tanıttı. 1997 yıllında yüksek basınçlı common-rail dizel enjeksiyon teknolojisinin seri üretime geçmesiyle sağlanan yakıt tasarrufunu 2000 yılında piyasaya sürülen DI Motronic benzinli direkt enjeksiyon sistemi takip etti. Aynı zamanda Adaptif Hız Sabitleyici ve Gece Görüşü gibi sürücü destek sistemleri teknolojileri sayesinde sürüş güvenliği arttı.

Yaklaşık on yıllık bir geliştirme çalışmasının ardından, TravelPilot olarak adlandırılan ilk Bosch navigasyon sistemi 1989'da piyasaya sürüldü. 1995 yılında yol haritası ve ses çıkışı eklendi.
Yaklaşık on yıllık bir geliştirme çalışmasının ardından, TravelPilot olarak adlandırılan ilk Bosch navigasyon sistemi 1989'da piyasaya sürüldü. 1995 yılında yol haritası ve ses çıkışı eklendi.
Kuzey İsveç'teki ESP testleri (1995). Test aracı, bir TV programı için helikopterden filme alındı.
Kuzey İsveç'teki ESP testleri (1995). Bir televizyon programı için helikopterden filme alınan test aracı.
Common Rail yüksek basınçlı dizel enjeksiyon sisteminin bileşenleri (1997). Yakıt enjeksiyon için yakıt hattında 2,500 bar'a kadar depolanır.
Common Rail yüksek basınçlı dizel enjeksiyon sisteminin bileşenleri (1997). Yakıt enjeksiyon için yakıt hattında 2,500 bar'a kadar depolanır.
/

Şirket değişim geçiriyor - yeni iş alanları

Bosch, telekomünikasyon bölümünün satışını takiben 2001'de endüstriyel teknoloji uzmanı Mannesmann Rexroth'u satın aldı. Bu, endüstriyel teknoloji bölümünü güçlendirdi ve şirketin yapısını dengeledi. Telekomünikasyon bölümünün kalan kısımları Güvenlik Sistemleri bölümünü oluşturdu. Bosch, 2003 yılında Buderus AG'yi satın alarak termoteknik iş kolunu genişletti. Bosch 2008'de kurduğu güneş enerjisi bölümü gibi başka yeni alanlara ayrıldı.

Reutlingen fabrikasında 6 inçlik bir yonga plakasının görsel kontrolü (1999). Bugün, entegre devreler veya mikromekanik sensörler için binlerce mikroçip tek bir yonga plakasından elde edilebiliyor.
Reutlingen fabrikasında 6 inçlik bir yonga plakasının görsel kontrolü (1999). Bugün, entegre devreler veya mikromekanik sensörler için binlerce mikroçip tek bir yonga plakasından elde edilebiliyor.
Konut ısıtması için üretilen bir Junkers gaz kazanı. Bosch, Buderus AG'yi satın alarak termoteknoloji bölümünü genişletti. (2015)
Konut ısıtması için üretilen bir Junkers gaz kazanı. Bosch, Buderus AG'yi satın alarak termoteknoloji bölümünü genişletti (2015).
Bosch Rexroth'un hidrolik parçaları olan tünel açma makineleri uzun dağ tünelleri inşa etmek için kullanılmaktadır. (2015)
Bosch Rexroth'un hidrolik parçaları olan tünel açma makineleri uzun tünelleri inşa etmek için kullanılıyor (2015).
Darmstadt Teknik Üniversitesi ve Bosch uzmanları tarafından ortaklaşa geliştirilen Solar Decathlon Evi, ihtiyaç duyduğu tüm enerjiyi üretebilmektedir. 2007 yılında prestijli ABD “Solar Decathlon” ödülünü kazandı.
Darmstadt Teknik Üniversitesi ve Bosch uzmanları tarafından ortaklaşa geliştirilen Solar Decathlon Evi, ihtiyaç duyduğu tüm enerjiyi üretebiliyor. Proje, 2007 yılında ABD'de “Solar Decathlon” ödülünü kazandı.
/
Tepeye tırmanan bisikletli bir adamın stilize ekran üzerindeki çizimi.

Akıllı vidalama, elektrikli bisiklet, soğutma ve direksiyon

Bosch, şaşırtıcı derecede hızlı bir şekilde dünyanın en çok satan elektrikli el aleti haline gelen IXO elektrikli tornavida ile 2003 yılında lityum iyon pille çalışan küçük ve hafif cihazlar için yeni bir iş kolu kurdu. 2011'de elektrikli bisiklet gibi tamamen yeni alanlarda da çalışmaya başladı. Aynı zamanda geleneksel faaliyetlerini, örneğin internet erişimli ev aletleri ve sürücüsüz otomobiller gibi gelecek senaryolarında önemli bir temel oluşturan ZF Lenksysteme ve BSH Ev Aletleri gibi eski ortak girişimlerin tamamının satın alınmasıyla da genişletti.

Lityum-iyon piller 2003 yılında piyasaya sürülen oldukça kompakt ve kullanışlı IXO tasarımına olanak sağlamaktadır.
Lityum-iyon piller 2003 yılında piyasaya sürülen kompakt ve kullanışlı IXO tasarımına olanak sağlıyor.
Bosch Hildesheim tesisinde elektrikli araçları kullanmak için elektrik motorlarının üretilmesi (2015). Bunlar, güç elektroniği, invertörler ve enerji geri kazanımı teknolojisi ile birlikte gelecekteki e-mobilitenin temel taşını oluşturuyor.
Bosch Hildesheim tesisinde elektrikli araçları kullanmak için elektrik motorlarının üretilmesi (2015). Güç elektroniği, invertörler ve enerji geri kazanımı teknolojisi ile birlikte gelecekteki e-mobilitenin temel taşını oluşturuyor.
/

Otonom sürüş

360 derece dönen yüksek hızlı bir kamera ile otomatik sürüşkonusu test aracı (2015)

Sihirli gibi

Otonom sürüş artık bilim kurgu değil. Bosch, bu teknolojiyi laboratuvarlarda, Almanya’da ve Kaliforniya otoyollarında test ediyor ve geliştiriyor. Bosch, bunun için ilk olarak 2000 yılının başlarında bir mesafe radarı piyasaya sürdü. Bu yeni nesil sistem bir otomobile fren yaptırarak otonom olarak durdurabiliyor ve trafik açılınca otomobili hızlandırabiliyordu. Sensör teknolojisi ve yazılımı daha da geliştikçe, otoyollarda ve uzun vadede şehir trafiğinde de adım adım otonom sürüş mümkün hale gelecek.

Fotoğraf: 360 derece dönen yüksek hızlı bir kamera ile otonom sürüş test aracı (2015)

Yeni alanlar: Nesnelerin İnterneti ve Yapay Zeka

Nesne ve Hizmetlerin İnterneti, Bosch için birçok yeni iş kolu yaratıyor. Geleneksel ürünlerin yanında bu yazılım, internet tabanlı yeni iş modelleri ve veri korumasını da içeriyor. Bosch, otonom sürüş, akıllı evler ve fabrika makineleri arasındaki iletişime kadar her şeyi kapsayan alanların uzun vadede bir araya getirilmesini amaçlıyor.

Bosch, sürücülerin e-arabalarını şarj etmelerini kolaylaştırmak ve ayrıca Avrupa'nın en büyük şarj ağlarından birine erişim sağlamak için yazılım geliştiriyor.
Bosch, sürücülerin e-arabalarını şarj etmelerini kolaylaştırmak ve ayrıca Avrupa'nın en büyük şarj ağlarından birine erişim sağlamak için yazılım geliştiriyor.
Gerçek zamanlı ürün analizi. Bu şekilde toplanan veriler, makinelerin bağımsız olarak birbirleriyle iletişim kurabildiği, böylece üretim süreçlerinin iyileştirilebildiği Endüstri 4.0'ın ağa bağlı ortamına erişilmesine yardımcı olur.
Gerçek zamanlı ürün analizi yöntemiyle toplanan veriler, makinelerin bağımsız olarak birbirleriyle iletişim kurabildiği, böylece üretim süreçlerinin iyileştirilebildiği Sanayi 4.0'ın ağa bağlı ortamına erişilmesine yardımcı oluyor.
Yapay zeka, gelecekte Bosch'un ürün ve hizmetlerini şekillendirecek.
Yapay zeka, gelecekte Bosch'un ürün ve hizmetlerini şekillendirecek.
Karbon nötrlüğe katkı: Bosch'un Hindistan'daki Nashik tesisi, Hindistan otomotiv endüstrisinde en büyük güneş enerjisi santraline ev sahipliği yapıyor, 2020
Karbon nötrlüğe katkı: Bosch'un Hindistan'daki Nashik tesisi, Hindistan otomotiv endüstrisinde en büyük güneş enerjisi santraline ev sahipliği yapıyor, 2020
Stuttgart havaalanı yakınlarındaki Stuttgart'tan Münih'e giden otoban üzerinde uzak mesafeden farkedilebilen Bosch logosu ve amblemi geceleri aydınlanır. Her bir harf sekiz metre yüksekliğindeydi.
Stuttgart havaalanı yakınındaki Stuttgart-Münih otobanı üzerinde, her bir harfi sekiz metre yüksekliğindeki Bosch logosu her gece aydınlanıyor.
/