Ana içeriğe geç
Bosch Türkiye
Kurumsal geçmiş

Global adımlar 1906 - 1925

New York'ta bulunan Bosch ABD satış ofisi, c. 1908.

Yeni kurulan şirketin inanılmaz kalkınma süreci, Birinci Dünya Savaşı nedeniyle kesintiye uğradı. Ardından Bosch, savaşın etkileriyle baş edebilmek için yeniliği dönüştürmeye ve teşvik etmeye yöneldi.

New York'taki Bosch tesisinin adres damgasının 1947 tarihli çizimi.

Okyanusun diğer yakası - Amerika Birleşik Devletleri pazarına giriş

Her şey 1906 yılında ABD gazetelerinde yer alan Bosch için milyon dolar değerinde sipariş ve bir yıl içinde satışların iki katına çıkarılmasını sağlayan manyeto ateşleme sistemleriyle ilgili bir ilan ile başladı. Amerika Birleşik Devletleri'nde işler o kadar başarılıydı ki, 1912'de Bosch yıldız ürününü Massachusetts, Springfield'da kendisine ait fabrikada üretmeye başladı.

Bosch manyetolu ateşleme sistemi nihayet Amerika Birleşik Devletleri'ne geldi. Bosch'un ticari başarısını yeniden canlandıran 1906'da yayınlanan bu reklamdı.
Bosch manyeto ateşleme sistemi nihayet Amerika Birleşik Devletleri'ne geldi. Bosch'un ticari başarısını yeniden canlandıran, 1906'da yayınlanan bu reklamdı.
New York'ta bulunan Bosch ABD satış ofisi, c. 1908. Chicago'daki mevcut şubesinin yanı sıra 1909'da San Francisco'da, 1910'da ise Detroit'te iki şube daha kuruldu.
New York'ta bulunan Bosch ABD satış ofisinden sonra Chicago'daki şubenin yanı sıra 1909'da San Francisco'da, 1910'da ise Detroit'te iki şube daha kuruldu.
/

Yüzde 88 - küreselleşmenin sonucu

Bosch, yaklaşık 1910 yılına kadar tüm kıtalarda temsil edildi. Birleşik Krallık'ta otomobillerin yüzde 90'ından fazlası Bosch manyetolu ateşleme sistemleri ile donatıldı.
Bosch, 1910 yılına kadar tüm kıtalarda temsil edildi. İngiltere'de otomobillerin yüzde 90'ından fazlası Bosch manyeto ateşleme sistemleri ile donatıldı.

Bosch, Amerika Birleşik Devletleri'nin yanı sıra dünya çapındaki diğer pazarları da incelemeye başladı. 1906'da Güney Afrika, 1907'de Avustralya, 1908'de Arjantin, 1909'da Çin ve 1911'den itibaren Japonya'daki satış ofisleriyle, Bosch temsilcilikleri ağı tüm kıtaları kapsıyordu. 1913 yılında Almanya dışındaki şirketler, satışların yüzde 88'ini oluşturuyordu.

Yeni ürünler - aydınlatma, jeneratör ve marş motorları

Otomobiller günlük yaşamın bir parçası haline geldiğinde ve daha fazla güvenlik önlemine ihtiyaç duyulduğunda, 1913 ve 1914'te uygun ürünler piyasaya sürüldü. Gece sürüşünü daha güvenli hale getirmek için farlar, jeneratör, regülatör ve bataryadan oluşan bir elektrikli aydınlatma sistemi olan "Bosch ışığı"nın yanı sıra marş motoru da güvenliği sağlıyordu.

Bir Delaunay-Belleville olan Rusya'nın son Çarı'na ait otomobilde, Bosch tarafından üretilen bir aydınlatma ve ateşleme sistemi ile elektrikli marş motoru bulunuyordu.
Son Rus çarına ait Delaunay-Belleville marka otomobilde, Bosch tarafından üretilen aydınlatma ve ateşleme sistemi ile elektrikli marş motoru bulunuyordu.
Jeneratör, far ve regülatörlü bir Mercedes 10/25 HP'deki Bosch otomotiv aydınlatma sistemi (c. 1913).
Jeneratör, far ve regülatörlü bir Mercedes 10/25 HP'deki Bosch otomotiv aydınlatma sistemi (1913).
/
Alman askerlerinin Birinci Dünya Savaşı Çizimi.

Felaket - birinci dünya savaşı

1914 yılında savaş patlak verdiğinde, sıkıntıyı en aza indirgemek için, Bosch başlangıçta far üretmek üzere tasarlanmış yeni bir alanda derhal bir hastane kurdu.
Bosch, 1914 yılında savaş patlak verdiğinde sıkıntıyı en aza indirmek için far üretmek üzere tasarlanmış yeni alanda bir hastane kurdu.

1914 yılında Birinci Dünya Savaşı patlak verdiğinde, tüm dış pazarlar bir gecede ortadan kayboldu, araştırma-geliştirme kesildi ve üretim silahlanmaya dönüştü. Bosch manyeto ateşleme sistemlerinin yerine el bombası kapsülleri üretmeye başladı. İş gücünün neredeyse yarısı askerlik görevi için çağrıldı ve erkeklerin işlerini kadınlar devraldı. Bu askerler arasında bulunan 453 çalışan, asla geri dönemeyecekti.

Bosch logosu

Yeni logonun taslağı (1918)

Dünya çapında yeni ticari marka

Birinci Dünya Savaşı sırasında satış ofisleri ve ticari markalara el kondu. Bununla birlikte, ABD'deki tüm hisseleri satın alınmış Bosch, reklam amacıyla iyi bilinen Bosch ticari markalarını kullanmaya devam etti. Herhangi bir karışıklık olmaması adına Gottlob Honold 1918'de yeni bir logo tasarladı.

Fotoğraf: Yeni logonun taslağı (1918)

Yeni başlangıç - tüm direnişe karşı

Savaşın sona ermesinin ardından, 1917'de yeniden adlandırılan halka açık limited şirketi Robert Bosch AG büyük zorluklarla karşı karşıya kaldı. Global pazara dönüş, rekabetin artmasıyla engellendi ve patentleri iptal edildi. Ancak vazgeçmek bir seçenek değildi. Eski kontaklar yenilendi ve yeni pazarlara girildi. Aynı zamanda, şirket yenilik tutkusuna odaklandı.

Şirketin savaş nedeniyle kaçırmış olduğu teknik gelişmeleri hızla yakalayabilmek için 1920'lerde Feuerbach aydınlatma fabrikasında olanca hızıyla inşaat ve test faaliyetleri yürütüldü.
Şirketin savaş nedeniyle kaçırmış olduğu teknik ilerlemeleri yakalayabilmek için 1920'lerde Feuerbach aydınlatma fabrikasında inşaat ve test faaliyetleri hızla yürütüldü.
Bosch, uzun süreli İsveçli ortağı Fritz Egnell ile birlikte 1921 yılında İsveç'te Bosch ürünlerinin İskandinavya'da satışı için AB Robo'yu kurdu.
Bosch, uzun süreli İsveçli ortağı Fritz Egnell ile birlikte 1921 yılında İsveç'te Bosch ürünlerinin İskandinavya'da satışı için AB Robo'yu kurdu.
/

Otomobiller için yeni ürünler - silecekler ve korna

Savaş nedeniyle yarım kalan faaliyetlere yeniden başlandı. Çok daha yoğun hale gelen karayolu trafiğinde güvenlik konusu, Bosch araştırma-geliştirme çalışanları için itici güç haline geldi. Motosiklet ve bisiklet farları, Bosch korna, ön cam silecekleri ve akülü ateşleme 1926 itibarıyla ürün portföyüne eklendi.

Mühendislik departmanından mükemmel estetik tasarım ve ayrıca yüksk ses- Bosch korna (1921)
Estetik tasarım ve yüksek ses - Bosch korna (1921)
Bosch aydınlatma sistemi araçlarda başarılı bir şekilde tutunduktan sonra, 1920'lerin başında şirket 1921'deki bu Hint markalı makine gibi motosikletlere odaklandı.
Bosch aydınlatma sistemi başarısını kanıtladıktan sonra, 1921'de fotoğraftaki Hint markalı motosiklet gibi araçlara odaklandı.
Yağmurda net görüş hayati bir güvenlik önlemiydi. Bosch, 1926'dan itibaren bunun üstesinden ön cam silecekleri ile geldi.
Yağmurda net görüş hayati bir güvenlik önlemiydi. Bosch, 1926'dan itibaren ön cam silecekleri ile bunun üstesinden geldi.
/

Bosch Car Service

Bosch Servis feneri atölyelerin alamet-i farikası haline geldi.

Standardize edilmiş müşteri hizmetleri

Tamamı aynı standarda uyan bağımsız onarım ve kurulum zinciri yeni bir kavram değildi. Bu kavram savaş öncesinde ABD'de bulunuyordu. 1921'de Bosch, Almanya dışındaki "Bosch Car Service"lerin lansmanını yaptı ve 1930'da 70 ülkede 2.750 atölye çalışması gerçekleştirildi. Bu atölye çalışmaları, Bosch markasının dünya genelinde yayılmasına yardımcı oldu.

Fotoğraf: Bosch Service feneri, atölyelerin simgesi haline geldi.

Kesintisiz konveyör kayışları - montaj hattı üretimi

Rekabetin getirdiği kalite şartlarını Bosch’un karşıladığı artık bir gerçekti. Aynı zamanda Bosch üretimi hem hızlı hem de daha ucuz yapabiliyordu. Bunun nedeni Bosch’un 1925 yılından bu yana adım adım uyguladığı üretim hatlarıydı. Öncesinde bir adet manyeto ateşleme sistemi üretmek 50 gün sürerken, montaj hattı üretimi ile bu süre sadece beş güne indi.

Montaj hattı üretiminden önce Bosch'ta far üretimi (1925).
Montaj hattı üretiminden önce Bosch'ta far üretimi (1925).
Montaj hattı üretimine geçişin ardından Bosch'ta far üretimi (1926).
Montaj hattı üretimine geçişin ardından Bosch'ta far üretimi (1926).
/